Modyfikacja treści „Specyfikacji Przetargowej”
zamówienia pn.: „Udzielenie i obsługa kredytu inwestycyjnego”.
Zamawiający dokonuje modyfikacji Specyfikacji Przetargowej, polegającej na:
- zmianie tytułu Specyfikacji, który otrzymuje brzmienie:
Udzielenie i obsługa kredytu inwestycyjnego oraz ewentualne prowadzenie rachunku bankowego.
- zmianie niżej wymienionych załączników do Specyfikacji:
- Druk - oferta.
- Druk - oświadczenie.
- Druk - oświadczenie RODO.
- Klauzula RODO.
- zmianie pkt III.1., który otrzymuje brzmienie:
Przedmiotem zamówienia jest usługa pn.: „Udzielenie i obsługa kredytu inwestycyjnego oraz ewentualne prowadzenie rachunku bankowego.”.
- zmianie pkt III.2., który otrzymuje brzmienie:
Usługa ‒ udzielenia i obsługi kredytu inwestycyjnego ‒ polega na udzieleniu
i obsłudze: złotówkowego kredytu inwestycyjnego do wysokości 4.000.000,00 PLN (słownie: cztery miliony złotych i 00/100 groszy).
- dopisaniu po pkt III.20., kolejnych punktów od pkt III.21. o treści:
- Usługa ‒ ewentualnego prowadzenia rachunku bankowego ‒ polegać będzie na otwarciu i prowadzeniu obsługi rachunku bankowego, na rzecz Zamawiającego, co najmniej przez okres trwania umowy kredytowej, w szczególności na poniżej podanych warunkach.
- Waluta rachunku ‒ PLN.
- Możliwość zakładania lokat terminowych z kapitalizacją odsetek po likwidacji lokaty (od przenoszenia środków na lokaty Wykonawca nie pobiera opłat od Zamawiającego).
- Prowadzenie subkont w ramach danego rachunku bankowego (rachunki pomocnicze) oraz rachunków wirtualnych (ok. 5,0 tys.)
- Udostępnienie systemu elektronicznej obsługi bankowej z możliwością bezpłatnego generowania wyciągów.
- Realizacja poleceń przelewów w formie elektronicznej i papierowej. Forma papierowa wówczas, gdy wystąpi awaria systemu bankowego.
- Sporządzanie i wydawanie opinii bankowej na żądanie Zamawiającego.
- Możliwość dokonywania wypłat w bankomatach oraz wypłat i wpłat
w bankomatach/wpłatomatach na terenie miasta Lęborka oraz całego kraju za pośrednictwem indywidualnej karty, a także wypłat i wpłat w placówki bankowej na terenie miasta Lęborka. - Wychodzące z rachunku bankowego środki pieniężne wysyłane przez Zamawiającego w systemie elektronicznej obsługi bankowej do godziny 1100, są przekazywane do banku beneficjenta (kontrahenci i inne rachunki Zamawiającego) w dacie zgodnej
z datą obciążenia rachunku Zamawiającego. - Realizacja przelewów w systemie SORBNET.
- Wydanie karty wzorów podpisów i podpisu elektronicznego dla użytkowników.
- Szkolenie pracowników Zamawiającego w zakresie obsługi wprowadzonego systemu bankowości elektronicznej.
- Serwis systemu bankowości elektronicznej.
- Przekazywanie i instalowanie wersji aktualizacyjnych systemu bankowości elektronicznej w okresie obowiązywania umowy we wskazanych przez Zamawiającego miejscach i dogodnych dla niego terminach.
- Wykonawca zobowiązany jest do posiadania przynajmniej jednej placówki bankowej na terenie miasta Lęborka, na dzień złożenia oferty.
- Świadczenie usług z zakresu bankowości elektronicznej ma możliwość realizację zleceń płatniczych krajowych i zagranicznych, a w szczególności:
- składanie poleceń przelewu oraz poleceń zapłaty;
- dokonywanie przeglądu sald i innych informacji dotyczących rachunków;
- zachowanie poufności dokonywanych transakcji;
- przeglądanie transakcji archiwalnych z uwzględnieniem daty realizacji i kwoty transakcji;
- dostęp do historii rachunków bankowych w formie elektronicznej za ostatnie
12 miesięcy bez opłat i prowizji; - wyszukiwanie dokonanych operacji po poszczególnych elementach przelewu: kwota, data, kontrahent, itd.;
- możliwość sprawdzenia sald posiadanych rachunków bankowych (objętych zamówieniem);
- generowanie raportów (zestawień obejmujących czynności), operacje dokonane
w danym dniu; - ściąganie wyciągów bankowych;
- możliwość uzyskania potwierdzenia zrealizowanych przelewów;
- płatności do ZUS i US.
- Wykonawca zobowiązany będzie dostosować format wymiany danych do stosowanego
u Zamawiającego systemu finansowo‒księgowego, w zakresie formatów plików danych źródłowych z systemu bankowego w sposób umożliwiający bezproblemową współpracę z system finansowo‒księgowym Zamawiającego. - Wykonawca zapewni możliwość wprowadzenia usługi automatycznej identyfikacji przychodzących płatności masowych oraz zapewni współpracę tej usługi z system informatycznym Zamawiającego. Aktualnie Zamawiający eksploruje system finansowo‒księgowy Unisoft.
- W przypadku wystąpienia awarii systemu Wykonawca zapewni możliwość korzystania
z usługi typu „teleserwis” umożliwiającej telefoniczne uzyskanie informacji o stanie rachunków. - Wykonawca zapewni przeszkolenie wskazanych przez Zamawiającego pracowników w zakresie obsługi bankowości elektronicznej oraz zapewni instalację (uruchomienie) stanowisk bankowości elektronicznej oraz poprawne działanie oprogramowania na stanowiskach komputerowych wskazanych przez Zamawiającego.
- Całkowity koszt prowadzenia i obsługi rachunku bankowego zostanie określony
w formie ryczałtu miesięcznego. - Roczny ryczałtowy koszt prowadzenia i obsługi rachunku bankowego w okresie trwania umowy będzie stały albo zmienny i będzie podlegał corocznej rewaloryzacji na dzień 1 stycznia każdego roku o średnioroczny wskaźnik wzrostu cen towarów
i usług konsumpcyjnych ogółem w danym roku ogłoszony przez Prezesa GUS. Pierwsza rewaloryzacja nastąpi od 1 stycznia 2026 r., przyjmując wskaźnik wzrostu cen towarów i usług konsumpcyjnych w 2025 r.
- zmianie pkt IV., który otrzymuje brzmienie:
- Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych.
- Wykonawca może złożyć ofertę na całość zamówienia lub jego część.
- Całość zamówienia obejmuje: udzielenie i obsługę kredytu inwestycyjnego oraz prowadzenie rachunku bankowego.
- Część zamówienia obejmuje: udzielenie i obsługę kredytu inwestycyjnego.
- zmianie pkt VII., który otrzymuje brzmienie:
Termin wykonania zamówienia:
- w zakresie udzielenia i obsługi kredytu inwestycyjnego – dzień zaksięgowania przez Wykonawcę (Bank) spłaty 120 (sto dwadzieścia) raty kredytu;
- w zakresie prowadzenia rachunku bankowego – dzień zakończenia umowy kredytowej.
- zmianie pkt XIII.1.1), który otrzymuje brzmienie:
w zamkniętej kopercie zaadresowanej na adres Zamawiającego: Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji sp. z o.o., ul. Pionierów 2,
84-300 Lębork oraz oznaczyć: Zamówienie – „Udzielenie i obsługa kredytu inwestycyjnego oraz ewentualne prowadzenie rachunku bankowego.”;
- dopisaniu po pkt XIII.15., pkt XIII.16. o treści:
- Oferta Wykonawcy złożona na pierwotnie załączonych do ogłoszenia o zamówieniu drukach, zostanie uznana przez Zamawiającego jako oferta złożona na część zamówienia, które obejmuje: udzielenie i obsługę kredytu inwestycyjnego.
- zmianie zdania wstępnego pkt XVI.4., który otrzymuje brzmienie:
Cenę oferty, obejmującą część zamówienia, należy wskazać przy uwzględnieniu kosztów kredytu wraz z wyszczególnieniem następujących stałych w czasie realizacji umowy:
- dopisaniu po pkt XVI.4., kolejnych punktów od pkt XVI.5. o treści:
- Dla potrzeb składanej oferty na całość zamówienia i porównania ofert w kryterium cenowym Wykonawca zobowiązany jest obliczyć koszt prowadzenia i obsługi rachunku bankowego w formie ryczałtu, jako iloczyn miesięcznego kosztu na dzień składania oferty i obowiązującego w okresie jednego roku. Wykonawca do oferty załączy, załącznik zawierający składowe miesięcznego kosztu prowadzenia i obsługi rachunku bankowego.
- W przypadku, gdy Wykonawcy złożą oferty całościowe i częściowe, a ofertę częściową złoży Wykonawca (Bank) u którego Zamawiający aktualnie posiada rachunek bankowy, to Zamawiający dla oceny złożonych ofert ‒ doliczy do ceny takiej oferty całkowity koszt prowadzenia i obsługi rachunku bankowego, wyliczony na podstawie poniesionych i zaksięgowanych kosztów w okresie dwunastu miesięcy tj. od czerwca 2023 roku do maja 2024 roku. Wykonawca (Bank), u którego Zamawiający aktualnie posiada rachunek bankowy, składając ofertę może Zamawiającemu zaoferować ryczałtowy koszt prowadzenia i obsługi rachunku bankowego inny niż ponoszony przez Zamawiającego.
- W przypadku, gdy wszyscy Wykonawcy złożą tylko oferty częściowe, w tym również Wykonawca u którego Zamawiający aktualnie posiada rachunek bankowy, Zamawiający rozpatrzy oferty częściowe bez doliczania do ceny oferty Wykonawcy,
u którego Zamawiający aktualnie posiada rachunek bankowy, całkowitego kosztu prowadzenia i obsługi rachunku bankowego, na podstawie poniesionych
i zaksięgowanych kosztów w okresie dwunastu miesięcy tj. od czerwca 2023 roku
do maja 2024 roku.
- zmianie zdania pierwszego pkt XXII.1., który otrzymuje brzmienie:
Wybrany Wykonawca (Bank), na część zamówienia (w zakresie udzielenia i obsługi kredytu inwestycyjnego), będzie zobowiązany (na własny koszt) do sporządzenia
i przedłożenia Zamawiającemu do akceptacji ‒ w terminie 10 dni roboczych od dnia otrzymania informacji o wyborze oferty ‒ projektu umowy wraz z harmonogramem spłat kredytu, uwzględniający zapisy niniejszej Specyfikacji.
- zmianie zdania wstępnego pkt XXII.2., który otrzymuje brzmienie:
Postanowienia, które Wykonawca zapisze w projekcie umowy na część zamówienia
(w zakresie udzielenia i obsługi kredytu inwestycyjnego):
- dopisaniu po pkt XXII.3a., kolejnych punktów od pkt XXII.3b. o treści:
3b. Wybrany Wykonawca (Bank), na całość zamówienia (udzielenie i obsługę kredytu inwestycyjnego oraz prowadzenie rachunku bankowego), będzie zobowiązany (na własny koszt) do sporządzenia i przedłożenia do akceptacji Zamawiającego ‒
w terminie 10 dni roboczych od dnia otrzymania informacji o wyborze oferty ‒ projektów umów na: udzielenie i obsługę kredytu inwestycyjnego oraz prowadzenie rachunku bankowego. Przedkładane umowy winny uwzględniać wszystkie wymagania Zamawiającego określone w Specyfikacji, a zwłaszcza w opisie przedmiotu zamówienia oraz w pkt. 2. o której mowa wyżej – postanowienia dotyczące projektu umowy na część zamówienia (w zakresie udzielenia i obsługi kredytu inwestycyjnego).
3c. W projekcie umowy, o której mowa wyżej w pkt. 2. lub w projektach umów, o których mowa wyżej w pkt. 3b. wszystkie wymagania Zamawiającego określone
w Specyfikacji powinny być wyodrębnione (np. poprzez zaznaczenie ich innym kolorem czcionki) w ich treści, w celu sprawnej weryfikacji przez Zamawiającego.
- zmianie pkt XXII.4., który otrzymuje brzmienie:
Zamawiający niezwłocznie zawrze umowę lub umowy z Wykonawcą, którego oferta została wybrana, nie później jednak niż przed upływem terminu związania ofertą.
- dopisaniu po pkt XXII.4. pkt XXII.4a. o treści:
Nie przedłożenie, przez Wykonawcę, projektu umowy lub projektów umów, o których mowa wyżej w pkt. 1. lub 3b., w określonym terminie do akceptacji Zamawiającego, traktowane będzie jako uchylenie się od zawarcia umowy lub umów z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
Modyfikacja treści „Specyfikacji Przetargowej”
zamówienia pn.: „Udzielenie i obsługa kredytu inwestycyjnego”.
Zamawiający dokonuje modyfikacji Specyfikacji Przetargowej, polegającej na dopisaniu:
„Zamawiający, jako inwestor, dopuszcza ubezpieczenie budowy na czas prowadzenia robót budowlanych.”
Modyfikacja treści „Specyfikacji Przetargowej”
zamówienia pn.: „Udzielenie i obsługa kredytu inwestycyjnego”.
Zamawiający dokonuje modyfikacji Specyfikacji Przetargowej, polegającej na zmianie:
- pkt XIII.7., który otrzymuje brzmienie:
„Termin składania ofert upływa dnia 04-07-2024 r. o godz. 1200”
- pkt XIII.8., który otrzymuje brzmienie:
„Otwarcie ofert nastąpi 04-07-2024 r. o godz.1215 w siedzibie Zamawiającego,
pok. 109”.
Modyfikacja treści „Specyfikacji Przetargowej”
zamówienia pn.: „Udzielenie i obsługa kredytu inwestycyjnego”.
Zamawiający dokonuje modyfikacji Specyfikacji Przetargowej, polegającej na:
- zmianie pkt XXII.1., który otrzymuje brzmienie:
„Wybrany Wykonawca (Bank) będzie zobowiązany do przygotowania na własny koszt
i przedstawienia Zamawiającemu do akceptacji projektu umowy wraz z harmonogramem spłat kredytu, uwzględniający zapisy niniejszej Specyfikacji.
Projekt umowy sporządzony przez Wykonawcę (Bank), nie może być sprzeczny
z postanowienia umownymi określonymi przez Zamawiającego (Kredytobiorcę)
w Specyfikacji i zapisami Specyfikacji oraz w złożonej przez Wykonawcę (Bank) ofercie.
Postanowienia umowne w Projekcie umowy mogą być korzystniejsze niż zapisane
w Specyfikacji i zapisy samej Specyfikacji.”
- zmianie w pkt XXII.2., postanowienia o treści: „Kredytobiorca w terminie do 15 (piętnaście) dni roboczych, od dnia zwarcia umowy z Bankiem lub ostatniej z Wykonawcą zamówienia, przedstawi Bankowi harmonogram dyspozycji zapłaty faktur częściowych
i faktur końcowych wystawionych przez Wykonawców zamówień. Podstawą sporządzenia harmonogramu dyspozycji jest harmonogram rzeczowo‒finansowy przedstawiony Kredytobiorcy przez Wykonawcę zamówienia oraz terminy wynikające z zawartych umów z Wykonawcami zamówień.”, który otrzymuje brzmienie:
„Kredytobiorca w terminie do 15 (piętnaście) dni roboczych, od dnia zwarcia umowy
z Bankiem lub ostatniej z Wykonawcą zamówienia, przedstawi Bankowi harmonogram dyspozycji zapłaty faktur częściowych i faktur końcowych wystawionych przez Wykonawców zamówień (Harmonogram dyspozycji). Podstawą sporządzenia Harmonogramu dyspozycji jest harmonogram rzeczowo‒finansowy przedstawiony Kredytobiorcy przez Wykonawcę zamówienia oraz terminy wynikające z zawartych umów z Wykonawcami zamówień.”
- dopisaniu w pkt XXII.2., po wyżej wymienionym postanowieniu, postanowień o treści:
„Harmonogram dyspozycji może podlegać aktualizacji na wniosek Kredytobiorcy
w zakresie przesunięcia terminów realizacji dyspozycji, w związku ze zmianą umów
z Wykonawcami zamówień.”
„Zaktualizowany Harmonogram dyspozycji zastępuje dotychczasowy i jest wiążący dla Stron oraz jednocześnie stanowi podstawę do zmiany umowy z Bankiem.”
- dopisaniu, po pkt XXII.3., pkt XXII.3a. o treści:
„Udzielone przez Zamawiającego odpowiedzi, na pytania i wnioski, które skierowali do Zamawiającego Wykonawcy w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia, stanowią również podstawę do wykładni, do przedłożonego przez wybranego Wykonawcę (Bank) Projektu umowy.”
Modyfikacja treści „Specyfikacji Przetargowej”
zamówienia pn.: „Udzielenie i obsługa kredytu inwestycyjnego”.
Zamawiający dokonuje modyfikacji Specyfikacji Przetargowej, polegającej na zmianie:
- pkt III.11., który otrzymuje brzmienie:
„Kredyt oprocentowany jest w stosunku rocznym, według zmiennej stopy procentowej równej wysokości stawki referencyjnej, powiększonej o marżę banku, wyrażoną
w punktach procentowych w stosunku rocznym. Stawkę referencyjną stanowi stawka WIBOR 1M, oznaczająca notowaną na Warszawskim Rynku Międzybankowym stopę procentową dla międzybankowych depozytów jednomiesięcznych, dla kredytu wykorzystanego w PLN. Odsetki będą płatne według stawki WIBOR 1M obowiązującej na pięć dni roboczych, przed dniem ich spłaty. Marża banku jest stała w okresie trwania Umowy.”
- pkt III.14., który otrzymuje brzmienie:
„Spłata:
- rat kredytu będzie następowała w ratach miesięcznych, płatnych w ostatnim dniu roboczym miesiąca, zgodnie z harmonogramem spłat w okresie 10 lat, sporządzonym przez Wykonawcę;
- okres spłaty – 120 rat miesięcznych w okresie 10 lat;
- pierwsza rata spłaty kapitału będzie płatna w ostatnim dniu roboczym miesiąca, przypadającym po trzech miesiącach, od dnia złożenia u Wykonawcy (w Banku) ostatniej dyspozycji wykorzystania kredytu;
- pierwsza spłata odsetek będzie płatna w ostatnim dniu roboczym miesiąca, przypadającym w następnym miesiącu po dniu realizacji pierwszej dyspozycji Kredytobiorcy; odsetki będą naliczane tylko od faktycznie wykorzystanych środków; do obliczenia kwoty odsetek przyjmuje się rzeczywistą liczbę dni wykorzystania kredytu w stosunku do 365 dni w roku.”
Modyfikacja treści „Specyfikacji Przetargowej”
zamówienia pn.: „Udzielenie i obsługa kredytu inwestycyjnego”.
Zamawiający dokonuje modyfikacji Specyfikacji Przetargowej, polegającej na zmianie:
- pkt XIII.7., który otrzymuje brzmienie:
„Termin składania ofert upływa dnia 28-06-2024 r. o godz. 1200”
- pkt XIII.8., który otrzymuje brzmienie:
„Otwarcie ofert nastąpi 28-06-2024 r. o godz.1215 w siedzibie Zamawiającego,
pok. 109”.
- pkt XXII.2., postanowienie umowne o treści: „Stopa procentowa może być niższa niż marża Banku, jak również może być niższa niż zero.”, otrzymuje brzmienie:
„Stopa procentowa może być niższa niż marża Banku.”
oraz dodaje się postanowienie o treści:
„W przypadku ujemnej wartości stawki referencyjnej (mniejszej niż”0”), przyjmuje się wartość stawki referencyjnej równej 0 (zero) %.”
- pkt XXII.2., postanowienie umowne o treści: „Przez pojęcie spłaty kredytu Strony Umowy rozumieją – spłatę 120 (sto dwadzieścia) rat kredytu lub gdy stan zadłużenia po spłacie kwoty kredytu i odsetek wynosi „0” (zero) albo stan zadłużenia w spłacie kwoty kredytu
i odsetek w łącznej wysokości nie przekracza dwukrotnego kosztu przesyłki poleconej.”, otrzymuje brzmienie:
„Przez pojęcie spłaty kredytu Strony Umowy rozumieją – spłatę 120 (sto dwadzieścia) rat kredytu lub gdy stan zadłużenia po spłacie kwoty kredytu i odsetek wynosi „0” (zero).”
Modyfikacja treści „Specyfikacji Przetargowej”
zamówienia pn.: „Udzielenie i obsługa kredytu inwestycyjnego”.
Zamawiający dokonuje modyfikacji Specyfikacji Przetargowej, polegającej na zmianie:
- pkt XVI.3., który otrzymuje brzmienie:
„Dla potrzeb składanej oferty i porównania ofert w kryterium cenowym Wykonawca zobowiązany jest obliczyć stopę oprocentowania kredytu jako sumę: stawki WIBOR 1M
z dnia ogłoszenia o zamówieniu i stałej marży Wykonawcy (Banku).
Ponadto należy przyjąć następujące założenia:
- wyliczoną stopę oprocentowania jako stałą w całym okresie kredytowania;
- jednorazowe postawienie kredytu do dyspozycji Zamawiającego (Kredytobiorcy) na dzień 29-11-2024 r.;
- datę spłaty: 1. (pierwszej) raty kredytu oraz odsetek na dzień 31-10-2025 r.
Przyjęcie powyższych założeń ma na celu wyłącznie wybór najkorzystniejszej oferty
w niniejszym postępowaniu.”.
Modyfikacja treści „Specyfikacji Przetargowej”
zamówienia na zadanie pn : „Udzielenie i obsługa kredytu inwestycyjnego.”.
Zamawiający dokonuje modyfikacji Specyfikacji Przetargowej, polegającej na zmianie:
- pkt. II . ppkt.9, który otrzymuje brzmienie:
„Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie treści Specyfikacji. Wykonawca może skierować zapytanie w terminie do 17 czerwca 2024 r. Zamawiający zastrzega sobie prawo do nie udzielania odpowiedzi na pytania Wykonawców zadane po tym terminie. Treść zapytań, wraz z wyjaśnieniami, Zamawiający zamieszcza na stronie internetowej oraz Platformie bez ujawniania źródła zapytania.
- pkt XIII . ppkt.7, który otrzymuje brzmienie:
„Termin składania ofert upływa dnia 20-06-2024 r. o godz. 1200”
- pkt XIII . ppkt. 8, który otrzymuje brzmienie:
„Otwarcie ofert nastąpi 20-06-2024 r. o godz.1215 w siedzibie Zamawiającego,
pok. 109”.
Ogłoszenie o zamówieniu
Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji sp. z o.o. w Lęborku zaprasza do udziału w postępowaniu przeprowadzanego na podstawie: „Regulaminu udzielania zamówień przez Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji sp. z o.o. w Lęborku, do których nie ma zastosowania ustawa z dnia 11.09.2019 r. Prawo zamówień publicznych”.
Regulamin zamieszczony jest na stronie internetowej: https://bip.wodociagi.lebork.pl/mpwik-lebork-1/przetargi.
- PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA.
Przedmiotem zamówienia jest usługa pn.: „Udzielenie i obsługa kredytu inwestycyjnego.”.
- TERMIN I MIEJSCE SKŁADANIA OFERT.
- Termin składania ofert upływa dnia
06-06-2024 r. o godz. 1200. - Ofertę należy złożyć w siedzibie Zamawiającego, w sekretariacie pok. 103 lub za pośrednictwem Internetowej Platformy Zakupowej na stronie: https://platformazakupowa.pl/pn/mpwik_lebork.
- TERMIN I MIEJSCE OTWARCIA OFERT.
Otwarcie ofert nastąpi 06-06-2024 r. o godz.1215 w siedzibie Zamawiającego, pok. 109.
- OSOBY UPRAWNIONE DO POROZUMIEWANIA SIĘ Z WYKONAWCAMI.
W sprawach merytorycznych: | Emilia Klawikowska | tel. (59) 863 47 75, |
| email: emilia.klawikowska@wodociagi.lebork.pl, |
w sprawach proceduralnych: | Adam Stenka | tel. (59) 863 47 80, |
| email: zamowienia@wodociagi.lebork.pl. |
Dokumenty do pobrania.